الأربعاء، ٩ مايو ٢٠٠٧

ايه يا مصر فينك يا حبيبتي

بسم الله الرحمن الرحيم
لما كتبت مدونتي الاولي كان اول مرة اكتب فيها وكتبتها خاصه وعامه يعني كانت محصورة في وضعنا احنا كمعاقين ................ ولما شفت مدونات اخواننا ............... حسيت ان فيه معوقين كتير في البلد........... خدوا بالكم معوقين مش معاقين ....اه ..........علشان التوضيح مطلوب برضه.............. وعلشان منظلمش المعاقين لان المعاق ده معروف انه معاق من عند ربنا سبحانه وتعالي ..........لكن المعوق بقي ده بيبقي بمزاجه وبيعوق اي حاجه في اي حاجه .............. طبعا انتم مش فاهمين حاجه..... ولا انا كمان ...... لكن المهم اننا نعرف اننا لازم منكونش معوقين .............. علشان ربنا يكرمنا ...............ولازم ندعي للمعوقين ان ربنا يكرمهم ويديهم الصحه .......... وتعرفوا حاجه انا قلت في مدونتي السابقه او بلاش مدونتي قلت في كلامي اللي قبل كده ان نفسي مصر تاخدنا في احضانها وتمسح دموعنا احنا المعاقين ...... دلوقت انا باسحب كلامي وباقول بلاش حضنك يا مصر............. لاني لاقين ان فيه ناس كتير بيحبوكي وانتي اخدتيهم في حضنك ......... فبلاش حضنك خليها حنيه من بعيد لبعيد يا مصر.. يا ام الكل ........... وبعدين يعني انا نفسي اللي بيقول ويعيد ويزيد في الكلام يحاول انه يتكلم بجد ويتكلم في شيء يخص المجتمع ونبدا بقي نصلح مجتمعنا يعني كل واحد يصلح نفسه واسرته ومجتمعه علشان ربنا يكرمنا ولا ايه رايكم؟ طبعا اتحداكم لو فاهمين حاجه ................ بس انا للمرة الاولي فاهم ..... تصدقوا بقي. وبعدين انا مش هاوجع دماغكم . لكن والله وبجد
.من عشمنا فيكي يا مصر بنعتب عليكي.

ليست هناك تعليقات: